Brand in ziekenhuis Groningen: spoedpatiënten geëvacueerd, KNO-afspraken afgezegd
dinsdag 23 juni 2026, 15:08 uurZiekenhuis UMCG in Groningen is dinsdag aan het begin van de middag opgeschrikt door rookontwikkeling op verschillende plekken. Brand ontstond in een groepenkast. De brandweer is met man en macht ter plaatse.
» de Telegraaf
dinsdag 23 juni 2026, 13:27 uur
Bij ziekenhuis UMCG in de stad Groningen is een deel van de KNO-afdeling ontruimd vanwege rookontwikkeling door een smeulende kabelgoot. De patiënten zijn naar andere afdelingen gebracht. Inmiddels is de brand onder controle.
Afdeling UMCG ontruimd na rookontwikkeling, patiënten verplaatst
Foto's bij dit nieuwsbericht
Foto: de Telegraaf
Foto: RTV Noord